Home
Editorial Team

Editorial Team

Editor-in-Chief

Adriana Marotti de Mello
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
rege@usp.br

Co-Editors

Leandro Maciel
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

leandromaciel@usp.br

Paula Sarita Bigio Schnaider Nissimoff
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

paula.schnaider@usp.br

Indexing Consultant

Helna Almeida de Araujo Góes
School of Economics, Business Administration and Accounting of the University of São Paulo (FEA-USP), São Paulo – SP, Brazil – Business Administration Department
assistente.rausp@usp.br

Editorial Assistant

Tatiane C S Santos
rege@usp.br

Associate Editor

Wilson Amorim
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Sofia Batista Ferraz
Superior School of Advertising and Marketing, São Paulo, Brazil

Diógenes de Souza Bido
Universidade Presbiteriana Mackenzie – Brazil

Giuseppe Giulio Calabrese
Ceris – Institute for Economic Research on Firms and Growth, Turin – Italy

João Vinicius de França Carvalho
Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Atuária Universidade de São Paulo, Brasil

Luis Hernan Contreras Pinochet
Universidade Federal de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Ana Lúcia Figueiredo Facin
Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho , Brazil

Elizabeth Krauter
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Angela Cristina Lucas
Centro Universitário da FEI, São Paulo, SP, Brazil

Anne Miroux
Emerging Market Institute, Johnson School of Business, Cornell University, New York – USA

Rodrigo Luiz Morais-da-Silva

Universidade Federal do Paraná – UFPR, Curitiba – Brazil

Daielly Melina Nassif Mantovani Ribeiro
University of São Paulo (FEA-USP) Sao Paulo – Brazil

Aidin Salamzadeh
Faculty of Management, University of Tehran – Iran

Fabio Shimabukuro Sandes
Universidade Lusofona, Lisbon, Portugal/ CICANT Faculdade Santa Marcelina, Sao Paulo, Brasil

Gabriela Scurs
Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana (FEI), São Bernardo do Campo, São Paulo, SP, Brazil – Mexico

Jorge Carrillo Viveros
Department of Social Studies, The College of the Northern Border, Tijuana – Mexico

Publisher

Chris Tutill
ctutill@emeraldgroup.com

Journal Editorial Office (For queries related to pre-acceptance)

Priyadharshani Reddy
priyadharshani.emerald@kwglobal.com

Supplier Project Manager (For queries related to post-acceptance)

Subha Arounkumar
Emerald Publishing

Editorial Board

Salomão Alencar de Farias
Universidade Federal de Pernambuco, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Departamento de Ciências Administrativas, Recife, PE, Brazil

Sérgio Benício de Melo
Universidade Federal de Pernambuco, Departamento de Administração Escolar e Planejamento Educacional Recife, PE, Brazil

Sergio Bulgacov
Fundação Getulio Vargas, Departamento de Administração Geral e Recursos Humanos, São Paulo, SP, Brazil

Giuseppe Giulio Calabrese
Ceris – Institute for Economic Research on Firms and Growth, Turin, Italy

Jaime Ruiz Gutierrez
Universidad de Los Andes, Facultad de Administración, Bogota, Colombia

Jonathan Hermosilla Cortes
Pontificia Universidad Católica, Escuela de Comercio y Director del Magíster en Gestión & Formación Continua de la Escuela de Comercio Valparaíso, Chile.

Amarolinda Zanela Klein
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Escola de Gestão e Negócios, São Leopoldo, RS, Brazil

Konstantin Korotov
European School of Management and Technology, Center for Leadership Development Research, Berlin, Germany

Fábio Pitombo Leite
The Ohio State University, Lima, Department of Psychology, Ohio, USA

Jorge Carrillo Nursery
Department of Social Studies, The College of the Northern Border, Tijuana, Mexico

Decio Zylbersztajn
Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade, Departamento de Administração, São Paulo, SP, Brazil – Brazil

Antonio Artur de Souza
Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Ciências Econômicas, Departamento de Ciências Administrativas, Belo Horizonte, MG, Brazil

Board Editorial Policy

Adalberto Américo Fischmann
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Moacir Miranda Oliveira Junior
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Roberto Sbragia
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil