Home
Editorial Team

Editorial Team

Editor-in-Chief

Adriana Marotti de Mello
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
[email protected]

Co-Editors

Leandro Maciel
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

[email protected]

Paula Sarita Bigio Schnaider Nissimoff
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

[email protected]

Indexing Consultant

Helna Almeida de Araujo Góes
School of Economics, Business Administration and Accounting of the University of São Paulo (FEA-USP), São Paulo – SP, Brazil – Business Administration Department
[email protected]

Editorial Assistant

Tatiane C S Santos
[email protected]

Associate Editor

Wilson Amorim
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Sofia Batista Ferraz
Superior School of Advertising and Marketing, São Paulo, Brazil

João Vinicius de França Carvalho
Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Atuária Universidade de São Paulo, Brasil

Luis Hernan Contreras Pinochet
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Ana Lúcia Figueiredo Facin
Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho , Brazil

Angela Cristina Lucas
Centro Universitário da FEI, São Paulo, SP, Brazil

Rodrigo Luiz Morais-da-Silva

Universidade Federal do Paraná – UFPR, Curitiba – Brazil

Daielly Melina Nassif Mantovani Ribeiro
University of São Paulo (FEA-USP) Sao Paulo – Brazil

Fabio Shimabukuro Sandes
Universidade Lusofona, Lisbon, Portugal/ CICANT Faculdade Santa Marcelina, Sao Paulo, Brasil

Gabriela Scurs
Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana (FEI), São Bernardo do Campo, São Paulo, SP, Brazil – Mexico

André Luiz Silva
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, SP, Brazil

Christiano França da Cunha
Universidade Estadual de Campinas, Limeira, SP, Brazil


Publisher

Chris Tutill
[email protected]

Journal Editorial Office (For queries related to pre-acceptance)

Priyadharshani Reddy
[email protected]

Supplier Project Manager (For queries related to post-acceptance)

Sivakeerthika Saravanan
Emerald Publishing

Editorial Board

Salomão Alencar de Farias
Universidade Federal de Pernambuco, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Departamento de Ciências Administrativas, Recife, PE, Brazil

Diógenes de Souza Bido
Universidade Presbiteriana Mackenzie – Brazil

Giuseppe Giulio Calabrese
Ceris – Institute for Economic Research on Firms and Growth, Turin, Italy

Amarolinda Zanela Klein
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Escola de Gestão e Negócios, São Leopoldo, RS, Brazil

Maria Sylvia Macchione Saes
Universidade de São Paulo, Brazil

Anne Miroux
Emerging Market Institute, Johnson School of Business, Cornell University, New York – USA

Jorge Carrillo Nursery
Department of Social Studies, The College of the Northern Border, Tijuana, Mexico

Board Editorial Policy

Moacir Miranda Oliveira Junior
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil

Andres Rodriguez Veloso
Universidade de São Paulo, Brazil

Roberto Sbragia
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil