Editorial Team
Editor-in-Chief
Adriana Marotti de Mello
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
[email protected]
Co-Editors
Leandro Maciel
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
[email protected]
Paula Sarita Bigio Schnaider Nissimoff
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
[email protected]
Indexing Consultant
Helna Almeida de Araujo Góes
School of Economics, Business Administration and Accounting of the University of São Paulo (FEA-USP), São Paulo – SP, Brazil – Business Administration Department
[email protected]
Editorial Assistant
Tatiane C S Santos
[email protected]
Associate Editor
Wilson Amorim
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
Sofia Batista Ferraz
Superior School of Advertising and Marketing, São Paulo, Brazil
João Vinicius de França Carvalho
Faculdade de Economia, Administração, Contabilidade e Atuária Universidade de São Paulo, Brasil
Luis Hernan Contreras Pinochet
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
Ana Lúcia Figueiredo Facin
Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho , Brazil
Angela Cristina Lucas
Centro Universitário da FEI, São Paulo, SP, Brazil
Rodrigo Luiz Morais-da-Silva
Universidade Federal do Paraná – UFPR, Curitiba – Brazil
Daielly Melina Nassif Mantovani Ribeiro
University of São Paulo (FEA-USP) Sao Paulo – Brazil
Fabio Shimabukuro Sandes
Universidade Lusofona, Lisbon, Portugal/ CICANT Faculdade Santa Marcelina, Sao Paulo, Brasil
Gabriela Scurs
Centro Universitário da Fundação Educacional Inaciana (FEI), São Bernardo do Campo, São Paulo, SP, Brazil – Mexico
André Luiz Silva
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, SP, Brazil
Christiano França da Cunha
Universidade Estadual de Campinas, Limeira, SP, Brazil
Publisher
Chris Tutill
[email protected]
Journal Editorial Office (For queries related to pre-acceptance)
Priyadharshani Reddy
[email protected]
Supplier Project Manager (For queries related to post-acceptance)
Sivakeerthika Saravanan
Emerald Publishing
Editorial Board
Salomão Alencar de Farias
Universidade Federal de Pernambuco, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Departamento de Ciências Administrativas, Recife, PE, Brazil
Diógenes de Souza Bido
Universidade Presbiteriana Mackenzie – Brazil
Giuseppe Giulio Calabrese
Ceris – Institute for Economic Research on Firms and Growth, Turin, Italy
Amarolinda Zanela Klein
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Escola de Gestão e Negócios, São Leopoldo, RS, Brazil
Maria Sylvia Macchione Saes
Universidade de São Paulo, Brazil
Anne Miroux
Emerging Market Institute, Johnson School of Business, Cornell University, New York – USA
Jorge Carrillo Nursery
Department of Social Studies, The College of the Northern Border, Tijuana, Mexico
Board Editorial Policy
Moacir Miranda Oliveira Junior
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil
Andres Rodriguez Veloso
Universidade de São Paulo, Brazil
Roberto Sbragia
Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade, Universidade de São Paulo, São Paulo, SP, Brazil